Húskov očistec na „Babe“
Statočný výkon pilota tímu LAMA RACING, na úvodných pretekoch sezóny Majstrovstiev Slovenska automobilov do vrchu, na Pezinskej Babe, bol odmenený slušným balíkom bodov.
Nové rozdelenie podľa Performance faktoru zaradilo Škodu Felicia Mareka Húsku do Skupiny 5 v triede 5b, kde štartujú aj dvojlitrové N-ká aj Áčka. Tím sa trochu obával, ako sa 1,4-ková Felda presadí v premiešanej konkurencii, no nakoniec to dopadlo lepšie, ako sme čakali. „Ale začiatok bol krutý,“ priznáva Marek. „Bolo to hektické, bol som nervózny. Hneď v úvodnej zákrute prvého tréningu v sobotu som urobil hodiny a veľa nechýbalo, aby som pridal aj ďalšie. Musel som sa upokojiť a len som auto doviezol do cieľa.“
Staré ojazdené pneumatiky potom Húska radšej nechal v depe a do druhého tréningu prvého súťažného dňa už prezul nové. A hneď to bolo vidieť. Moderátor Alex Štefuca ho označil za „Skokana roku“ a išlo sa veselšie. „Najbližším súperom bol pre mňa Peťo Kacvinský (pozn. Renault Clio) s ktorým sme sa celý víkend naťahovali o desatiny sekundy. V prvej ostrej jazde sa mi podarilo vyhrať o osem desatín, a v druhej som náskok dokonca ešte zvýšil. Bol som spokojný, že som ustál náš minisúboj a s pódium som ani nepočítal. Nakoniec to však stačilo na nečakané tretie miesto,“ raduje sa pilot tímu LAMA RACING. „Vo výsledkoch to bolo totiž dosť neprehľadné a nevedeli sme, kto jazdí slovenský a kto poľský „majstrák“. Nakoniec v rámci MSR PAV boli predomnou iba Poliak Serafin a Šaňo Vereš.“
V noci na nedeľu poriadne zapršalo, a prestať nechcelo ani počas dopoludňajších tréningov. „Presne po roku som prvýkrát išiel znova na vode s Feldou trať, kde som vlani ťažko havaroval. Nebudem tajiť. Mal som poriadny strach. Hlava mi vravela brzdi, uber, no snažil som sa ju nahlas prekričať drž to, drž to... Keď som došiel do cieľa, tak krvi by sa vo mne nedorezal. Bol som psychicky úplne vyčerpaný,“ chlapsky priznáva svoje pocity Marek. Našťastie sa z toho rýchlo oklepal a aj počasie mu prialo. Dážď ustal a trať začala schnúť. „V prvej súťažnej jazde druhého dňa nám už nepršalo, no miestami sa ešte držala voda a tak som radšej nechal mokré gumy,“ vraví Húska. „Hore bol však Peťo o osem desatín rýchlejší a rozhodnúť musela až druhá jazda. Trať medzitým už oschla a štartovali sme na suchých. Možno aj vďaka tomu sa mi podarilo urobiť čas o sekundu rýchlejší, ako Peťo Kacvinský, a v súčte som zasa skončil pred ním. Už som si myslel, že znova bude rovnaké poradie, ako v sobotu, no vtisol sa medzi nás ešte nejaký Poliak, a tak som skončil nakoniec na štvrtom mieste v triede. Bol to však vynikajúci súboj a po dlhom čase som si znova parádne zapretekal. Mám z toho veľmi dobrý pocit a už sa teším na ďalšie preteky.“
Tie sa jazdia už o týždeň pri Zvolene, na Ostrej Lúke. Za tím LAMA RACING bude zasa štartovať iba Marek Húska, pretože Braňo Mičko cestuje na český okruh v Moste, kde bude jazdiť tretí podnik sezóny Porsche Sprint Challenge Central Europe.
Ľuboš Kašický