Mareka Húsku zradila technika
„Urobili sme, čo sme vedeli, ale auto neťahalo,“ smutne vysvetľuje pretekár tímu LAMA RACING, ktorý bude musieť na nevydarený víkend čo najskôr zabudnúť a sústrediť sa už na ďalšie preteky.
Tím LAMA RACING vyslal na úvodné podujatie kopcovej sezóny MSR 2021, na Slovakia Ring, iba Mareka Húsku. Spoľahlivý pilot sa však tentoraz so svojou vernou Škodou Felicia (Skupina 5, Trieda 5b) poriadne vytrápil.
„Celé tri roky som s našou „Feldou“ nemal vážnejšie technické problémy a nikdy ma nenechala v štichu. Teraz som si to musel vyjesť do dna,“ krútil smutne hlavou sklamaný pretekár dubnického tímu.
Jazdilo sa na dva súťažné dni a popri bodoch do Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR) sa súbežne zbierali body aj do Medzinárodných Majstrovstiev Slovenska PAV (MMSR).
„Ja som sa rozhodol štartovať iba v MSR a jazdiť iba na domácich podujatiach,“ vysvetľuje Húska, ktorého v nadchádzajúcich pretekoch (za hranicami) v Šternberku neuvidíme. „Budem štartovať až na Ostrej Lúke. Dovtedy sa pokúsime dať auto znova do poriadku a potom sa uvidí.“
Veľkonočný víkend Marekovi Húskovi evidentne nesadol.
„Necítil som sa vo svojej koži. Určite sa pod to podpísalo aj to, že túto trať ja veľmi nemusím. Jednoducho som sa trápil celý víkend,“ pokračuje pretekár tímu LAMA RACING, ktorého technické problémy začali rozleptávať už v úvodných sobotňajších tréningoch. „Bolo nepríjemne chladno a auto nedržalo dobre na trati. Zajazdil som časy približne o štyri až päť sekúnd pomalšie ako vlani v decembri, no vravel som si, že sa ešte zlepším. Auto však strácalo ťah a moje časy sa nezlepšovali,“ opisuje dianie prvého súťažného dňa priamo z kokpitu Škody Felicia rodák z Banskej Štiavnice.
V silno obsadenej Triede 5b (v MSR sa hodnotilo aj v triedach) sa Marek prepadol na trináste miesto a do poslednej jazdy úvodného dňa ani nenastúpil.
„Nemalo to zmysel. Naše časy boli veľmi zlé a nebola nádej, že sa mi podarí zajazdiť o toľko lepší čas, aby som sa posunul niekam vyššie. Rozumnejšie bolo pošetriť pneumatiky a skúsiť ešte niečo urobiť s autom,“ uzatvára sobotňajšie trápenie Húska.
Lenže ani nedeľa nepriniesla zlepšenie.
„Urobili sme, čo sme vedeli, ale auto jednoducho neťahalo. Už v nedeľňajších tréningoch pokračovali naše problémy, a vyvrcholením bola prvá súťažná jazda druhého dňa,“ posúva nás do nedele Marek. „Povedal som si, že to ešte skúsim, no už na štarte úvodnej ostrej jazdy auto strieľalo z výfuku, prskalo a ledva som s ním došiel do cieľa. Bolo jasne, že sme skončili a ostávalo sa už iba zbaliť a odísť. Je mi to veľmi ľúto, lebo som sa snažil, ako som vedel, ale tentoraz ma „Felda“ nepodržala. Musíme sa na to poriadne pozrieť, čo presne sa stalo. Vyzerá to na elektriku, ale presne to ukáže až diagnostika na dielni. Som smutný z toho, že sme sklamali našich fanúšikov, ale aj takéto nevydarené víkendy patria do nášho športu. Musíme na tento neúspech čo najskôr zabudnúť a pripraviť sa čo najlepšie na nasledujúce preteky.“
Mareka Húsku a jeho Škodu Felicia by sme teda mali vidieť súťažiť začiatkom mája na Ostrej Lúke, v rámci MSR. Po úvodnom podujatí série Porsche Challenge v Bahrajne sa však na kopce vracia aj Braňo Mičko, ktorého by sme mali vidieť už na štarte pretekov Šternberku, ktoré sa jazdia v závere apríla u našich západných susedov.
Ľuboš Kašický
FOTOGALÉRIA LAMA RACING OMV MaxxMotion Hill Climb Race SLOVAKIA RING