Mičko znova na slovenských kopcoch

Prakticky po dvoch rokoch sa do slovenského kopcového šampionátu vracia Dubničan Braňo Mičko, jazdiaci vo farbách tímu LAMA RACING. Stane sa tak počas nasledujúceho víkendu na pretekoch Ecce Homo v Šternberku. 

Hoci nadpis vraví o „slovenských kopcoch“, hneď v úvode si musíme upresniť, že druhý podnik Medzinárodných majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2021 (MMSR) sa koná u našich západných susedov na Morave. Slávny kopec Ecce Homo sa prvýkrát súťažil samostatne v roku 1921 a v tomto roku je to vlastne neuveriteľných sto rokov! Miestni však do výročia počítajú aj predošlé pokusy, takže uvádzajú vyššie číslo. Veď napokon, číslo 116 rokov znie lepšie. 


Takzvaný „malý Šternberk“ otvára tohtoročnú českú sezónu kopcových pretekov a jazdí sa na kratšej verzii trate (4,8 km), končiacej už na Lipinskom oblúku. Veľké Ecce Homo (7,8 km), ktoré je súčasťou kalendára Majstrovstiev Európy, je na programe v závere mája. Aj napriek tomu však už teraz vidíme v štartovej listine veľké mená, ako Christan Merli, či Fausto Bormolini. Preteky sa totiž jazdia v rámci Zóny strednej Európy. Potom, ako sme na Slovensku rozšírili MSR PAV aj o MMSR PAV, časť pretekárov sa rozhodla absolvovať iba slovenské MSR podniky. Je to logické aj z dôvodu stále trvajúcej pandémia, ktorá prinútila tiež usporiadateľov na Morave organizovať preteky za prísnych protipandemických opatrení a bez účasti divákov. V Šternberku však rozhodne Slováci štartovať budú! Za všetkých spomeňme aspoň Miloňa, Drotára, Juhása, či Dubócziho.

„Teším sa na všetkých, s ktorými som sa dlhšie nevidel. Pre mňa to vlastne bude súťažná premiéra v Šternberku, pretože pred dvoma rokmi som Ecce Homo vynechal kvôli príprave na rely v Hustopečiach,“ vraví Braňo Mičko.

Dubničan, ktorého si pamätáme za volantom Mitsubishi Lancer Evo IX, sa teraz rozhodol vyskúšať inú techniku.


„Veru, nielen trať bude pre mňa nová, ale aj súťažné auto. Budem štartovať s vozidlom Škoda Fabia v Kategórii 1 a v Skupine 2. Auto sľubuje asi šesťsto koní a bude to poriadna výzva. Na kopci som dlho neštartoval, preto si nekladiem žiadne veľké ciele. Chcem si dobre zasúťažiť a zasa sa niečo naučiť,“ odchádza na Moravu s pokorou pretekár tímu LAMA RACING.

Podujatie štartuje v sobotu 24. apríla dopoludnia úvodnými tréningovými jazdami. Na programe sú dve (so štartom o 08.00 hod. a o 10.00 hod.). Ak sa nič mimoriadne nestane, tak prvá súťažná jazda úvodného dňa je naplánovaná na 12.00 hod. Približne o dve hodiny po nej sa potom bude jazdiť aj druhá súťažná jazda. Úplne rovnaký program na pretekárov čaká aj v priebehu druhého súťažného dňa, v nedeľu. Obidva súťažné dni sú bodované samostatne. 


Braňo Mičko odchádza do Šternberka vo štvrtok. „Chcem si ešte obzrieť trať a ak sa podarí, tak si ju párkrát prejsť. V piatok nás potom čaká obligatórna administratíva a preberačky. Ešte pred štartom by som sa však rád poďakoval všetkým fanúšikom, obchodným aj reklamným partnerom za podporu. Prosím, držte nám palce aj naďalej. Ďakujem!,“ uzatvára Dubničan. 

Ľuboš Kašický



Partneri tímu