Mičková premiéra na Forde Fiesta R5
Štyria mušketieri dubnického tímu LAMA RACING dali na Auto Show Slovakia Ring 2020 úspešnú slovenskú bodku za náročnou automobilovou sezónou 2020.
Aj keď pre lídra tímu LAMA RACING, Braňa Mička, bude vrcholom tohtoročnej sezóny štart v Porsche cupe pred decembrovými pretekmi formuly jeden na okruhu v Sakhir, tak slovenskou bodkou za sezónou 2020 bola pre LAMA RACING tím Auto Show na Slovakia Ringu. Tím nastúpil prakticky v plnej zostave, keď vo farbách dubnického tímu, okrem Braňa Mička a Mareka Húsku, vyštartoval aj populárny Štofi Rosina, a predjazdcom podujatia sa stal Michal Pobežal.
„Chceli sme sa pekne, ako sa patrí, rozlúčiť so slovenskou motoristickou sezónou na podujatí, ktoré ju v posledných rokoch už tradične uzatvára,“ vysvetľuje Braňo Mičko. „Nasadili sme všetky naše autá, pozvali obchodných a reklamných partnerov, priateľov a pripravili sme pre nich primerané zázemie. My sme im veľmi vďační za ich pomoc a podporu počas sezóny a aspoň takto sme sa im chceli poďakovať.“ Samotný Mičko sa na Slovakia Ringu rozhodol premiérovo vyskúšať rešpektované vozidlo triedy 2, konkrétne Ford Fiestu R5, na ktorej v piatkových voľných jazdách previezol aj spomínaných partnerov. „Jedna vec je o jazde počuť, alebo ju vidieť zo sedadla diváka, no iné to je zažiť priamo v kokpite. Mám preto radosť, že sme našim obchodným a reklamným partnerom mohli takýto zážitok priamo sprostredkovať,“ úprimne sa tešil Dubničan, ktorý si podporu svojich obchodných a reklamných partnerov veľmi váži.
Podujatie bolo dvojdňové a pokiaľ v piatok sa jazdili voľné jazdy a tréningy, tak v sobotu sa už meral čas a súťažilo sa. „Bol som veľmi zvedavý na vozidlo R5 a musím povedať, že ma príjemne prekvapilo svojou ovládateľnosťou. Doslova „počúvalo na slovo“ a jazda s ním sa dala pekne vychutnať,“ pokračuje Braňo. „Azda na škodu bolo iba to, že neboli presne zadefinované pravidlá pretekov a výkony jednotlivých vozidiel boli príliš skreslené. Podstatou tohto podujatia má však byť šou a výsledky sú preto menej dôležité.“
V priebehu sezóny jazdil Marek Húska preteky automobilov do vrchu so Škodou Felicia. Na Auto Show však prišla príležitosť zajazdiť si s nadupaným Mitsubishi Lancer Evo IX a Marek si to vyslovene užíval. „V tomto roku je to vedľa našej „Feldy“ a BMW M3 už tretie auto s ktorým som mal možnosť štartovať a neskutočne som sa na tieto preteky tešil,“ neskrýval radosť pilot tímu LAMA RACING. „Veľmi si túto príležitosť vážim a ďakujem Braňovi, že ma podporil aj v tomto. Je to vynikajúce auto! Po drobných technických problémoch, ktoré sme v piatok okamžite odstránili, som si auto len a len užíval. V piatok som na sedadle spolujazdca dokonca povozil manželku a v sobotu mi „ostrého co-drivera“ robil otec. To, že sa mi pri mojej „myšiakovej“ premiére podarilo obstáť v silnej konkurencii je príjemný bonus navyše. V tíme vládla fantastická atmosféra a vďaka Braňovi bolo o nás parádne postarané. Aj preto môžem povedať, že to bola azda najlepšia Auto Show, akú sme doteraz absolvovali.“
O tom, že náš najúspešnejší okruhový pretekár Štefan Rosina je dlhoročným priateľom Braňa Mička, vie azda každý. Nebolo preto prekvapením, že aj Štofi sa na Auto Show 2020 pridal k tímu LAMA RACING a so Škodou Fabia R5 školil na okruhu konkurenciu. „Išlo sa mi parádne. Myslím, že pokojne môžem povedať, že táto sezóna bola jednou z mojich najvydarenejších a zakončil som ju aj pekným umiestnením na tomto promo podujatí,“ vraví Štofi Rosina, ktorý znova skončil v absolútnom hodnotení na pódiu, keď mu patrilo tretie miesto.
Pre úplnosť si ešte dopovedzme, že na Škode Felícii sa vo farbách tímu LAMA RACING predviedla posádka Michal Pobežal a Pavel Herbert, ktorá jazdila ako predjazdci.
Posledným podujatím sezóny 2020 bude pre tím LAMA RACING a Braňa Mička spomínaná premiéra v Bahrajne, na sprievodnom podujatí formuly jeden. O všetkom vás budeme samozrejme informovať. Ďakujeme za vašu priazeň.
Ľuboš Kašický