Na Ostrú Lúku v plnom zložení

Na štart tretieho podujatia slovenskej kopcovej sezóny 2021 sa vo farbách tímu LAMA RACING postavia spolu Braňo Mičko aj Marek Húska. 

Pandémia koronavírusu je zjavne na ústupe a aj náš šport sa môže konečne znova nadýchnuť. Je to síce ešte iba nádych cez „respirátor“, no už je zdravý! Po úvodnej eskapáde v uzatvorenom areáli Slovakia Ringu, a po moravskom výlete v Šternberku, sa tak konečne začína jazdiť aj na domácich kopcoch. Naďalej síce musíme dodržiavať prísne protipandemické opatrenia, ale môžeme jazdiť! 


Ostrá Lúka pri Zvolene je tradičným podujatím a mnoho pretekárov sa sem vracia s radosťou. Rozhodne medzi nich môžeme zaradiť aj oboch pretekárov tímu LAMA RACING, ktorí sa svojim vzťahom k „Ostrolúckym“ vôbec netaja.

 „Ostrá Lúka je jednoznačne moja srdcovka,“ hrdo sa hlási Marek Húska. „Ja som rodák z neďalekej Banskej Štiavnice a na tieto preteky som kedysi chodieval už ako dieťa so starými rodičmi. Je to pre mňa vždy príjemná nostalgická spomienka. Neskôr som práve tu začal pretekať. V sezóne 2019 som zasa práve na Ostrej Lúke potvrdil zisk svojho majstrovského titulu v triede, a vlani som tu tiež skončil na pódiu. Proste, mám to tu rád a možno aj preto sa mi tu zvykne dariť.“


Marek Húska však pre svoju Škodu Felicia dostal zaradenie do Skupiny 5b, čo vytvára trochu otázniky nad správnosťou rozdelenia nových pravidiel.

„No, nebudem tajiť. Nie som s tým celkom stotožnený. Sme síce váhovo ľahší, ale naše auto má malý výkon. Napokon, ukázalo to dosť markantne na Slovakia Ringu. Nechcem sa však vyhovárať. Budem bojovať, ako najlepšie budem vedieť a uvidíme, kam nás to zaradí,“ potvrdzuje odhodlanie pretekár tímu LAMA RACING, ktorý sa po úvodných pretekoch na ringu musel popasovať aj s technickými problémami svojho auta.


 „Ukázalo sa, že do riadiacej jednotky šlo málo elektriky. Odpálilo nejaké relé a rozhádzalo nám to aj mapu. Všetko sme opravili a teraz by to už malo znova fungovať,“ dodáva Marek. 

Braňo Mičko sa do slovenského kopcového šampionátu vrátil takmer po dvoch rokoch práve na Ecce Homo v Šternberku. 


„Moja aktuálna sezóna je rozplánovaná na preteky na okruhoch, kde by som mal pokračovať v sérii Porsche Sprint Challenge Central Europe. Popri tom by som však rád využil každú jednu príležitosť na pretekanie. Veď každý jeden odjazdený kilometer je cenný,“ vysvetľuje svoj štart na Ostrej Lúke Dubničan Braňo Mičko, a pokračuje. „Tieto preteky mám rád. Je to síce krátka, ale pekná trať a dá sa tu dobre zabaviť. Navyše som veľmi rád, že znova môžeme nastúpiť spoločne s Marekom. Budeme bojovať na dvoch frontoch a pokúsime sa spoločnými silami potiahnuť farby tímu LAMA RACING. Chceme aspoň na diaľku potešiť našich fanúšikov a obchodných aj reklamných partnerov.“


Mičko bude tentoraz štartovať na Mitsubishi Lancer Evo IX, ktorý je zaradený do veľmi silno obsadenej Skupiny 4a. Počas víkendu (8. - 9. mája) sa na Ostrej Lúke budú jazdiť dva samostatne bodované súťažné dni. Dopoludnia sú vždy na programe dve tréningové jazdy, a popoludní dve ostré súťažné jazdy. O víťazovi po obidva dni rozhodne súčet časov z oboch súťažných jázd. Škoda len, že aj napriek zlepšujúcej sa pandemickej situácii je aj podujatie na Ostrej Lúke konané len za vylúčenia verejnosti. Pevne však veríme, že júnové podujatie v Ožďanoch (medzitým sa jazdí poľská Zaluž a Ustecká 21-ka) sa už bude jazdiť s divákmi.

Ľuboš Kašický


Partneri tímu