Ostrá Lúka naplnila očakávania
Tradičným podujatím na Ostrej Lúke pri Zvolene pokračovala sezóna Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Na trati nechýbala ani kompletná zostava tímu LAMA RACING.
Pre dubnický súťažný tím to bolo podujatie, pri ktorom sa po dlhšom čase znova na trati spoločne stretli obaja kmeňoví piloti. Zatiaľ, čo Marek Húska neprestal jazdiť kopcové súťaže, tak Braňo Mičko sa od vlaňajška viac sústreďuje na okruhové pretekanie. Jeho tohtoročný návrat je preto príjemným spestrením štartového poľa.
Ostrá Lúka je v aktuálnej sezóne síce až tretím súťažným víkendom MSR PAV 2021, no prakticky to boli prvé preteky, ktoré sa v týchto pandemických časoch jazdili tento rok na skutočnom slovenskom kopci. Sterilný Slovakia Ring, so šesťmetrovým prevýšením, za kopec ani rátať nemôžeme, a druhé kolo sa zasa jazdilo za hranicami - v Šternberku.
„Konečne doma a konečne na obľúbenom domácom kopci,“ radoval sa Marek Húska, ktorý sa narodil v neďalekej Banskej Štiavnici a s Ostrou Lúkou má priam intímny vzťah. Lenže život je niekedy krutý. Zvlášť, ak sa na niečo tešíme.
„Prišla ma podporiť rodina. Chceli sme si to užiť, no nakoniec to bolo jedno veľké trápenie,“ smúti Marek.
Škoda Felicia, zaradená v Triede 5b, trápila pilota tímu LAMA RACING už na Slovakia Ringu, no pred Ostrou Lúkou sa zdalo, že problémy boli odstránené.
„Veľký omyl! Už v prvých tréningoch som cítil, že auto stráca výkon. Prvú jazdu som ešte nejako dokončil, no v druhej sa odtrhol klinový remeň a radšej som auto odstavil. Potom sme vymenili čerpadlo a zasa to vyzeralo nádejne. V nedeľu zrána však Felda znova začala „kašľať“, „prskať“ a nakoniec som na štart ani nenastúpil. Som nesmierne sklamaný. Musel som to predčasne „odpískať“ na domácich pretekoch! Navyše nás auto naďalej „ťahá za nos. Stále tápeme pri hľadaní príčiny,“ odkrýva svoju veľkú frustráciu sklamaný Marek Húska.
A tak, pokiaľ bol Marek častejšie pod autom, ako za volantom, zachraňoval renomé tímu Braňo Mičko. Dubničan sedlal Mitsubishi Lancer evo IX v nabitej Triede 4a, kde sa tuho bojovalo o každú sekundu.
„Bol to veľmi pekný a vyrovnaný súboj,“ pochvaľoval si Mičko. „Hoci na pretekoch do vrchu tento rok nemám výsledkové ambície, tak som si veľmi dobre zapretekal. Pre mňa bolo dôležité overiť si prácu, ktorú sme v poslednom období urobili na mojej mentálnej príprave. Sledoval som, že oproti mojim niekdajším výsledkom, keď časy mojich jednotlivých jázd boli dosť nevyrovnane a lietali hore dolu, teraz som dokázal predviesť konštantný výkon. Prakticky všetky jazdy sa mi podarilo vtesnať do jednej sekundy! To ma veľmi potešilo. Potvrdilo sa, že práca v príprave mi prináša ovocie.“
Braňo Mičko doviezol svoje Mitsubishi po obidva súťažné dni na „zemiakovom“ štvrtom mieste. Napriek tomu hodnotí víkend pri Zvolene veľmi pozitívne.
„Splnil som si ciele s ktorými som na Ostrú Lúku prišiel. Potvrdil som sám sebe, že sa lepšie dokážem koncentrovať a jazdiť konštantné časy. To je veľmi pozitívne povzbudenie pre mňa pred ďalšími pretekmi Porsche Sprint Challenge Central Europe, ktoré ma čakajú už v závere mája na rakúskom Red Bull Ringu. Navyše som bol príjemne prekvapený z celého priebehu podujatia. Organizátori odviedli dobrú prácu a otvorene poviem, že sa mi na Ostrej Lúke páčilo viac, ako na Šternberku. Chcem sa za to novým organizátorom Ostrej Lúky poďakovať. Rovnako tak ďakujem našim obchodným a reklamným partnerom, za podporu nášho tímu aj v týchto ťažkých pandemických časoch. Všetci veríme, že už bude lepšie a aj nášmu športu sa bude dariť viac,“ dodáva Braňo Mičko, ktorého uvidíme najbližšie na avizovanom Red Bull Ringu 29. mája 2021, kde znova usadne za volant Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.
Nie je však vylúčené, že Dubničana uvidíme, pomedzi päť súťažných Porsche víkendov, tiež príležitostne aj na niektorom z kopcových pretekov.
Ľuboš Kašický